Odebrane we czwartek, 13 lutego, zadanie jest trzecim, ostatnim w ramach dużego projektu „Rozwój terenów zieleni na obszarze miasta Tarnobrzega”. Projekt obejmował również rewitalizację skweru przy ul. Kopernika oraz nasadzenia wzdłuż głównych arterii miejskich. - Inwestycja miała na celu rewitalizację układów zieleni miejskiej w kierunku poprawy bioróżnorodności, przewietrzania układu urbanistycznego miasta, a także wzbogacenia systemu przyrodniczego miasta o nowe, zaaranżowane kompozycyjnie układy zieleni niskiej i wysokiej. W efekcie prac nad Wisłą zyskaliśmy dużo przestrzeni do wypoczynku, miejsca, które można w atrakcyjny sposób wykorzystać, np. amfiteatr pod organizację letniego kina, pokazów –  informuje Konrad Niedźwiedź,  inspektor ds. zieleni miejskiej z Wydziału Gospodarki Komunalnej i Środowiska Urzędu Miasta Tarnobrzega, nadzorujący realizację projektu. Jak dodaje, prace prowadzono z zachowaniem wszelkich przepisów, wytycznych, także tych dotyczących środowiska naturalnego, prowadzone były m.in. pod nadzorem ornitologicznym.

Rewitalizacją objętych było blisko 14 hektarów terenów nad Wisłą. Zakres zadania obejmował budowę alejek i elementów małej architektury, budowę ogrodów tematycznych: zielnych, sensualnych i barwnych, odnowienie nawierzchni trawiastych, w tym stworzenie łąk kwietnych, odbudowę amfiteatru, zasypanie nieczynnego zbiornika wodnego w celu stworzenia nowych przestrzeni rekreacyjnych i czynnych biologicznie, budowę nowej infrastruktury oświetleniowej, umocnienie skarpy wiślanej, budowę muru oporowego wraz z miejscami do siedzenia, demontaż postumentu przy ul. Wiślnej i budowę skweru, wykonanie nasadzeń drzew i krzewów z poszanowaniem istniejącej zieleni wysokiej. – Nad Wisłę, na tereny przez wiele lat zaniedbane, wraca zieleń, wrócą mieszkańcy. Miejsce to, jak przed laty, zatętni życiem. Już w lipcu wrócą tu Dni Tarnobrzega. To nowe miejsce do rekreacji, do wypoczynku w mieście. Stawiamy na miasto zielone, kwitnące, oddychające. Dziś odbieramy to zadanie, a przed nami kolejne, doświetlenie tego terenu. Zadbamy też o monitoring oraz organizację ruchu, by nie było tylko miło i ładnie, ale i bezpiecznie – mówi prezydent Tarnobrzega Dariusz Bożek. Jak zapowiada włodarz, teraz, po rewitalizacji terenów nadwiślańskich, uwaga władz miasta skierowana zostanie w kierunku osiedli Przywiśle oraz Stare Miasto.

Rewitalizacja terenów nad Wisłą kosztowała dokładnie 5 706 883,18 zł, z czego 80 procent pochodziło Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, działanie 2.5 „Poprawa jakości środowiska miejskiego”, oś priorytetowa II. Generalnym wykonawcą prac był Zakład Produkcyjno-Usługowo-Handlowy „STABIL” Połaniec. – Nie było łatwo, ale dobra współpraca z magistratem, z urzędnikami nadzorującymi realizację projektu i wszystko poszło sprawnie, mamy finał. Największym wyzwaniem było zasypanie zbiornika, który pochłonął aż 36 tysięcy metrów sześciennych ziemi – przyznał Henryk Bednarski z „STABIL” Połaniec.

IMG 9519 resize IMG 9583 resize

W imieniu prezydenta Tarnobrzega oraz rektora Państwowej Uczelni Zawodowej w Tarnobrzegu zapraszam w piątek, 14 lutego, o godz. 15.30 na oficjalne rozpoczęcie VII edycji projektu „SOS! MATURA!”. Rozpoczęcie odbędzie się w Auli G Państwowej Uczelni Zawodowej przy ul. Wyszyńskiego 10. W ramach projektu tegoroczni maturzyści mogą korzystać z bezpłatnych zajęć przygotowujących do egzaminu z matematyki. PUZ oferuje maturzystom zarówno wykłady, jak i ćwiczenia.

http://www.puz.tarnobrzeg.pl/sos-matura-2020/

SOS

Chociaż zawodowo będą gdzieś pomiędzy ziemią, a niebem, nie można powiedzieć, że bujają w obłokach, a raczej, że mierzą wysoko. I to dosłownie. Gościłem uczniów eksperymentalnego i jedynego w Polsce kierunku Technik obsługi pasażerów w przewozach lotniczych, morskich i lądowych oraz dyrekcję Zespołu Szkół nr 1 w Tarnobrzegu. Wizyta miała za zadanie prezentację kierunku, dyrekcja szkoły przedstawiła zakres kształcenia przyszłych stewardess i stewardów. W czasie spotkania uczniowie otrzymali okazyjne piny z herbem Tarnobrzega, które będą zdobić ich mundury.

Prezydent Miasta Tarnobrzega oraz Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu serdecznie zapraszają na uroczyste otwarcie Dziennego Domu „Senior+” w Tarnobrzegu, które odbędzie się 14 lutego 2020 r. o godz. 10:30 w budynku przy ul. Sandomierskiej 25.

Dzienny Dom „Senior+” przygotowany jest na przyjęcie 50 seniorów. Placówka czynna będzie od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 15:30. Uczestnicy będą mogli korzystać z obiadów przygotowanych w kuchni Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, które będą dowożone do budynku przy ul. Sandomierskiej. W placówce zatrudniono cztery osoby, w tym kierownika.

Do Dziennego Domu Senior+ w pierwszej kolejności przyjęte zostały osoby, które od lat czekały na miejsce w tego typu placówce. W przypadku większej liczby chętnych, będzie utworzona lista rezerwowa.

Dzienny Dom Senior+ utworzono w ramach Programu wieloletniego programu „Senior +”.

Na parterze budynku utworzono następujące pomieszczenia:

  1. Sala ogólnodostępna, pełniąca funkcje jadalni i świetlicy – wyposażona w stoły, krzesła, komody, regały, telewizor oraz wieżę audio (standard minimum w ramach Programu).
  2. Kuchnia ze zmywalnią przystosowana do wydawania posiłków – wyposażana w meble, płytę indukcyjną z piekarnikiem, kuchenkę mikrofalową, zmywarkę, lodówkę, robot kuchenny, stół, krzesła, garnki i odpowiednie naczynia oraz inne sprzęty i przybory kuchenne (standard minimum).
  3. Sala do utrzymania aktywności ruchowej – wyposażona w drabinki, materace, rotory do rąk i nóg, ergometry rowerowe, platformę wibracyjną, tablicę oporową do ćwiczeń manualnych, piłki rehabilitacyjne oraz krzesła (standard minimum).
  4. Pokój zabiegowo-pielęgniarski – wyposażony w kozetkę lekarską, szafę medyczną oszkloną, parawan medyczny, ciśnieniomierze, meble biurowe (standard minimum).
  5. Łazienka z trzema toaletami i umywalkami (w tym dla osób niepełnosprawnych) oraz prysznicem z krzesełkiem i uchwytami. (standard minimum).
  6. Szatnia – zlokalizowana w obszernym holu, wyposażona w indywidualne szafki dla uczestników, ławki i lustra (standard minimum).
  7. Pomieszczenie klubowe – wyposażone w regały z książkami i prasą, kanapę, fotele, stół, krzesła, telewizor z szafką, laptop z dostępem do Internetu, biurko z krzesłem obrotowym i lampkami (standard ponad minimum określonym w Programie).
  8. Sala terapii zajęciowej – wyposażona w regały, stoły, krzesła (standard ponad minimum).

Na piętrze budynku przebudowano trzy pomieszczenia: pokój przeznaczony dla administracji –kierownika Domu oraz pokój socjalny dla pracowników, w którym pracownicy będą mieć możliwość przygotowania i spożywania posiłków, a także przechowania odzieży prywatnej (w tym wierzchniej i innych rzeczy) oraz odzieży służbowej. Oba pomieszczenia wyposażone zostaną w odpowiednie meble oraz sprzęty biurowe. Ponadto na piętrze planuje się utworzyć w jednym pomieszczeniu wydzielone miejsce na pralkę i do prasowania wyposażone w pralko-suszarkę, żelazko, deskę do prasowania i suszarki (standard ponad minimum określonym w Programie).

W budynku zamontowano także windę